marți, 29 septembrie 2015

În centrul orașului e loc pentru toată lumea ! Propunere de străzi cu și fără restricții

 
                                                                sursă foto: livetimisoara.ro

   Piața Victoriei Timisoara,  marți 29 Septembrie 2015, zi ploioasă de toamnă, cu nici mai mult nici mai putin de 14 grade...doar câteva persoane mișunau în tot centrul....
  Un polițist dădea amendă unui biciclist, pt că omul a traversat centrul călare pe bicicletă fără să pună pe nimeni în pericol ! Pe deoparte e un semn bun, politia aplica legile ! Dar aplică legile abuziv, acolo unde chiar nu e nevoie !

 Interesant... 

  Sa revenim.

 Omul se deplasa cu bicicleta de nevoie, nu se plimba de nebun in centru pe o asemenea vreme, poate mergea la servici ori să își plătească rata...sau la butic să își ia covrigul într-o pauza la servici ... sau mergea chiar la primărie să își plătească TAXELE !

    Cu centrul aproape gol, pe cine incurca ? Pe cine punea in pericol? PE CINE ?

   In jurul centrului Timisoarei si in restul cartierelor din oras, mașinile stau claie peste gramada pe trotuare, unele ocupand mai mult de 90% din trotuar !  Dar ele in ochii primariei si a celor care ar trebui sa aplice legea, nu incurca pietonii, nu incomodeaza parinti care isi cara copilul in carucior sau persoanele cu handicap ce se deplaseaza in scaunul cu rotile ...

 
   Eu personal, folosesc bicicleta în 98% din deplasările în oraș...
   Merg la servici cu bicicleta tot timpul, în afară de zilele super ploioase și nămeți mari... (nu are rost să mă ud fiind că am transport asigurat din partea firmei). În fine, nu intersează pe nimeni când, cât și unde mă deplasez cu bicicleta... nu asta e important .

   Sunt persoane care chiar nu își permit o mașină sau nu își doresc o mașină din X motive (nu merită să te deplasezi la servici cu ea, că îți dai mai bine de 1/4 din salar pe taxe, benzină, parcare...etc.)

  Soluția nu e restricționarea bicicliștilor, ci amendarea teribiliștilor, de aceea plătim poliția locală din banul meu și al tău !
  Un biciclist cu bun simț pedalează cu griji peste tot ! Nimeni nu cred că e atât de rău intenționat încât să vrea să calce pietoni.
 
    De ce nu restricționăm mașinile în tot orașul sau pietonii, deoarece și printre ei există teribiliști.
   Sofer, pieton, biciclist, pilot, vatman ...toți suntem oameni, mai mult sau mai puțin educați, oameni răi și buni.

   Scandalul a pornit de la acele scutere și trotinete electrice, pe care le pot închiria și copiii de 10 ani. 90% din ei circulau cu viteză, deoarece acele vehicule prind viteză destul de mare, de aceea și erau închiriate de mulți puștani, pentru adrenalină !
    Nu pe puțini am văzut făcând slalom cu acele scutere electrice printre pietoni, punând frână în spatele lor pt. ai speria și nu pe puțini i-am văzut căzând cu ele ...


 O părere personală și o idee pentru accesul bicicliștilor în centru ...

Să se pună restricții pe o anumită perioadă doar pe :

-Str. Florimund Mercy
-Str. Regimentul 5 vânători
-P-ța Sf.Gheorghe
-P-ța Victoriei și Str.Alba Iulia (să se aplice doar VECHEA RESTRICȚIE)

  Pe restul străzilor din cetate e loc pt. toată lumea (Pietoni, bicicliști, rolleri),deoarece străzile sunt suficient de late, înainte de reabilitare existând 2 trotuare, parcari pe ambele părți + 1 sens de circulație ! Asta dacă vrem să fim oraș pt. oameni fericiți, un oraș european. Doar poliția să își facă datoria și să amendeze teribiliștii !

Repet, este doar o sugestie de  a mea.

În timp ce în Timișoara "Săptămâna mobilității" și ziua fără mașinii au fost sărbătorite cu ... MAȘINI multe și ambuteiaje în oraș și fără nici un eveniment destinat bicicliștilor în această săptamână, în Paris a fost închis tot centrul vreme de 7 ore, timp în care bulevardul a fost redat pietonilor, așa cum este normal.   Mii de oameni s-au bucurat de bulevard iar sute de turiști s-au arătat și ei super mulțumiți de idee .






                                           

Alte filmulețe care merită vizualizate !
                                                                                                                     

Un comentariu:

  1. Ca idee, ar putea fi si trotinetele electrice restrictionate la viteza. Fara, doar incurca. Parerea mea.

    Tot ca idee, daca un biciclist da peste un pieton, sansele sunt bune ca biciclistul sa sufere o accidentare mai grava decat pietonul, dat fiind ca cade de la inaltime mai mare, e proiectat cu viteza mai mare, si e si mai putin stabil pe doua roti decat un om care sta pe doua picioare. Vorbesc din experienta.

    RăspundețiȘtergere