vineri, 25 septembrie 2015

Bicicliștii sunt interziși, încetul cu încetul, în toată Timișoara



    In luna August 2013, într-o ședință a consiliului local, se vota un proiect de hotarare care interzice accesul pe bicicletă în zona pietonală centrală a municipiului, în intervalul 1 mai - 31 octombrie, între orele 18.00 - 22.00, in P-ta Victoriei si Str.Alba Iulia, amenzile fiind cuprinse între 100 - 200 lei...

   Un proiect inutil. Se puteau amenda doar teribiliștii care circulau cu viteză și puneau viața altora în pericol...dar poliția și-a aratat incompetența, asa ca au ales calea cea mai simplă... INTERZICEREA biciclistilor in centrul orasului.

   Una peste alta, o restricție de 4 ore nu era chiar așa de rea... marea majoritate a bicicliștilor ocolind centrul de bună voie, fără a fi obligați de vreo lege, prin simplu fapt că nu le place să facă slalom printre teras sau pietoni ce butonează smartphone-ul ...  dar să îmi INTERZICI să circul în orașul meu, e absurd ...

  Până una alta, poliția ar trebui să fie la datorie, să patruleze cu bicicletele din dotare și să amendeze teribiliștii.

  Interesant e că bicicletele se intrzic în centrul istoric, dar mașinile ba
















    In P-ța Libertății există o stație de închiriat biciclete VeloTM, te duci ca tot omul și închiriezi bicicleta..OK ...ai la dispozitie 59 de minute să o returnezi, că asa spune regulamentul...dar STAI, eu sunt în mijlocul centrului istoric și nu am voie să mă deplasez pe bicicletă ! și îmi ia cam 15 minute să ies din centru istoric, pe lângă bicicletă, timp prețios pe care îl pierzi (asta când ai treabă în oraș sau vrei să ajungi repede undeva)

   Avem o singura pistă care "ocolește"centrul, e pe B-dul Republicii, trasată pe carosabil, restul "pistelor" sunt niște dungi trasate în bataie de joc pe trotuare... "piste" care pun in pericol viața bicicliștilor și a pietonilor, deoarece nu respectă standardele europene ! (Sunt facute sa fie la numar, sa dea bine in EXCEL) !

   În străinătate turiștii vizitează centrul orașului pe bicicletă...la noi dacă ar dori să viziteze orașul pe bicicletă, s-ar lovi de șoferi bădărani, piste impracticabile, zone interzise bicicliștilor, lipsă de rasteluri...etc.

   P.s. Nu vă lăsați mințiți de x si y cum că în Timișoara există 70 km de piste.. GREȘIT ! În Timișoara există maxim 5 km de PISTE  practicabile, restul e vopsea irosită pe niște trotuare înguste !

Un comentariu:

  1. Ieri am primit amenda penru ca traversam P-ta Victoriei cu bicicleta. Pot contesta, dar am vreo sansa de izbanda? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere