duminică, 7 aprilie 2013

Piste de biciclete Made in Timisoara

Comunitatea Biciclistilor din Timisoara   
Comunitatea Biciclistilor din Timisoara - Grup



          Pistele din Timisoara legale sau ilegale ?

    Piste de biciclete nu prea exista in Timisoara ,dungile alea sterse de pe trotuarele inguste nu se pot numi  "Piste de Biciclete " cel putin  intr-un oras European ! Nu sunt marcate cu indicatoare care sa te anunte "Ba ! acolo e pista ,foloseste-o ! " .... deci sunt "illegale " , e trotuar , trotuarul e destinat pietonilor nu vehiculelor , bicicleta este un vehicul conform codului rutier , in ziua de azi tot mai multa lume e ingandurata din cauza traiului , problemelor personale etc... nu se mai  concentreaza la drum ,merg pe pista… ca doar e TROTUAR ,  plus ca batraneii orasului nu sunt obisnuiti cu pistele de biciclete , pe vremea lor Bicicleta nu era considerata pieton si circula pe carosabil !



    Hai sa nu fiu rau …trebuie sa recunosc ca exista 2 piste practicabile in Timisoara , cea de langa Parcul Botanic si de pe Calea Torontalului .
    Cea mai impracticabila pista din Timisoara se afla pe str.Gheorghe Lazar pe partea dreapta in sensul de mers.

    Problema in Timisoara (si nu numai) e ca unii au fost impinsii de la spate sa faca piste ca sa isi catige reputatie in lumea investitorilor si atunci au trasat unde au vazut cu ochii "piste de biciclete " si cel mai probabil dintr-un birou cu un plan in fata fara sa cunoasca in realitate situatia din teren, ‘’traiasca google maps’’ . Ei se deplaseaza zi de zi cu masina ,nu cunosc viata unui pieton sau biciclist .
  

   Am tot auzit cateva persoane spunand ca e periculos sa circuli pe carosabil cu bicicleta ...eu intreb ce nu e periculos in ziua de astazi ? Si pe trotuar e periculos sa circuli , fiind pieton trebuie sa ma feresc de masinile parcate neregulamentar, de biciclistii care sunt obligati sa circule pe trotuar si din cand in cand de un idiot care se plimba cu masina pe trotuar pe strazi cu sens unic , saptamana trecuta am patit-o cu unul in zona Soarelui care vroia sa intre pe o strada cu sens unic dar nu putea ca veneau masini ...asa ca a ales sa urce pe trotuar si sa traverseze strada !  deci nu vad de ce sa iti fie frica, ca te calca vreo masina si mori! Poti sa mori acasa curatand cartofi , poti sa aluneci pe scari sa iti spargi capul , poti sa te electrocutezi din greseala , poti sa te ineci in timp ce iei cina in oras ! etc...    ,stiti cum e cu faza aia
 "De ce ti-e frica nu scapi ! " 
   
    Cand circuli pe carosabil automat esti obligat sa respecti regulile de circulatie ! Daca le respecti nu patesti nimic ! Aaa… aproape nimic, luand in calcul ca altii nu respecta regulile elementare de circulatie si restul categoriilor de participanti la trafic.
 
   * Semnalizeaza cand schimbi banda de mers sau vrei sa intri pe o straduta .
   * Fii in "alerta " tot timpul , gandeste tu in locul soferilor si pietonilor, mai bine previi, ca vorba aia la noi mori cu dreptatea in mana.
   * Intotdeauna sa aveti contact vizual cu soferii , sa va intelegeti din priviri (ajuta foarte mult ).
   * Seara/noapte sunteti obligati sa aveti bicicleta dotata cu Far/Stop si /sau vesta reflectorizanta ! 
      
  
       În timp ce, în Bucureşti si Timisoara, s-au cheltuit sume foarte mari pe pistele în mare parte inutile trasate pe trotuare, sibienii au decis că locul acestor piste este direct pe străzi.
       Uite domnle’ om cu cap  “ Primarul Sibiului, Klaus Johannis, a spus că nu susţine ideea trasării pistelor pe trotuar. "Sunt multe accidente între bicicliști și pietoni (în aceste cazuri – n.r.). În special persoanele în vârstă, care nu sunt întotdeauna atente la aceste piste, pot fi accidentate" “
     Pistele pe carosabil sunt practice ,biciclistul poate pedala fara oprire la fiecare trotuar ,stalp , jardiniera, statie de autobus, pieton , masina parcata neregulamentar .
     O pista standard cu un singur sens ar trebui sa aiba latimea minima de 1,5 metri si minim 2,5 metri pentru dublu sens ,pentru ca biciclistul sa poata pedala confortabil si sa se poata depasi un alt biciclist unde e cazul !
     O alta problema foarte grava la “pistele “ din Timisoara este vopseaua aia verde de 2 bani care pe timp de ploaie e  “arma alba” …. foarte multi biciclisti au picat victime acestor piste !
     In orasele civilizate, oamenii au posibilitatea să se deplaseze în 4 moduri: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul. Ar trebui ca şi edilii din Bucureşti să ofere oamenilor posibilitatea să aleagă modul de transport. Însă lipsa benzilor dedicate transportului public, trotuarele ocupate şi lipsa infrastructurii pentru biciclete obligă oamenii să utilizeze cel mai ineficient mod de transport: autoturismul.

    Numarul biciclistilor creste odata cu numarul de piste “construite” ca la carte.

    In timp ce prea "iubibili" nostri edili aleg sa faca pasaje sub/supraterane si sa ingusteze si mai mult deja trotuarele super inguste si mai grav sa taie din ce in ce mai multi copaci in orase , in celebrul Amsterdam sau in Copenhaga se construiesc pasaje pentru biciclisti si autostrazi dedicate lor .

     În Salzburg, Austria, în perioada 1992-2004 numărul de accidente a scazut cu 40% în timp de traficul bicicliştilor a crescut cu 40%.
  
    Dar care este situaţia în Râmnicu Vâlcea şi Sibiu, singurele oraşe din România care au benzi pentru biciclete exclusiv pe carosabil ? Ei bine, în toţi aceşti ani niciun om nu a murit în vreun accident asociat cu marcajele pentru biciclişti.

   Dar studiile relizate la nivelul Uniunii Europene arată că traficul rutier omoară în mai multe feluri. Accidentele reprezintă doar 10% din cauzele deceselor. De 3 ori mai mulţi oameni mor din cauza poluării. Iar bolile asociate lipsei activităţilor fizice omoară de 6 ori mai mulţi oameni.
    Cum ? Poluarea omoară ?   DA OMOARA !

    "O problema importantă o reprezintă particulele cu diametrul aerodinamic mai mic de 10 micrometri, care trec prin nas si gât şi pătrund în alveolele pulmonare provocând inflamaţii si intoxicări. Sunt afectate în special persoanele cu boli cardiovasculare şi respiratorii, copiii, vârstnicii si astmaticii. Copiii cu vârsta mai mică de 15 ani inhalează mai mult aer, şi în consecinţă mai mulţi poluanţi. Ei respiră mai repede decât adulţii şi tind să respire mai mult pe gură, ocolind practic filtrul natural din nas. Sunt în mod special vulnerabili , deoarece plămânii lor nu sunt dezvoltaţi, iar ţesutul pulmonar care se dezvoltă în copilărie este mai sensibil. Poluarea cu pulberi înrăutăţeşte simptomele astmului, respectiv tuse, dureri în piept şi dificultăţi respiratorii. Expunerea pe termen lung la o concentraţie scazută de pulberi poate cauza cancer şi moartea prematură." Această descriere ar trebui să dea de gândit, nu-i aşa ?

    "Fragmente din articol preluate de pe Adevarul.ro "
    
    Aici aveti filmari cu pistele de biciclete din Timisoara , viata de zi cu zi a biciclistului Timisorean.
   
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu