Comunitatea Biciclistilor din Timisoara - Grup
Pistele din Timisoara legale sau ilegale ?
Piste de
biciclete nu prea exista in Timisoara ,dungile alea sterse de pe
trotuarele inguste nu se pot numi "Piste de Biciclete " cel
putin intr-un oras European ! Nu sunt
marcate cu indicatoare care sa te anunte "Ba ! acolo e pista ,foloseste-o ! " ....
deci sunt "illegale " , e trotuar , trotuarul e destinat pietonilor
nu vehiculelor , bicicleta este un vehicul conform codului rutier , in ziua de
azi tot mai multa lume e ingandurata din cauza traiului , problemelor personale
etc... nu se mai concentreaza la drum ,merg pe pista… ca doar e TROTUAR
, plus ca batraneii orasului nu sunt obisnuiti cu pistele de biciclete ,
pe vremea lor Bicicleta nu era considerata pieton si circula pe carosabil !
Hai sa nu fiu
rau …trebuie sa recunosc ca exista 2 piste practicabile in Timisoara , cea de
langa Parcul Botanic si de pe Calea Torontalului .
Cea mai
impracticabila pista din Timisoara se afla pe str.Gheorghe Lazar pe partea
dreapta in sensul de mers.
Problema in Timisoara (si nu numai) e ca unii au fost impinsii de la spate sa faca piste ca sa isi catige reputatie in lumea investitorilor si atunci au trasat unde au vazut cu ochii "piste de biciclete " si cel mai probabil dintr-un birou cu un plan in fata fara sa cunoasca in realitate situatia din teren, ‘’traiasca google maps’’ . Ei se deplaseaza zi de zi cu masina ,nu cunosc viata unui pieton sau biciclist .
Am tot auzit cateva persoane spunand ca e
periculos sa circuli pe carosabil cu bicicleta ...eu intreb ce nu e periculos
in ziua de astazi ? Si pe trotuar e periculos sa circuli , fiind pieton trebuie
sa ma feresc de masinile parcate neregulamentar, de biciclistii care sunt
obligati sa circule pe trotuar si din cand in cand de un idiot care se plimba
cu masina pe trotuar pe strazi cu sens unic , saptamana trecuta am patit-o cu
unul in zona Soarelui care vroia sa intre pe o strada cu sens unic dar nu putea
ca veneau masini ...asa ca a ales sa urce pe trotuar si sa traverseze strada
! deci nu vad de ce sa iti fie frica, ca
te calca vreo masina si mori! Poti sa mori acasa curatand cartofi , poti sa
aluneci pe scari sa iti spargi capul , poti sa te electrocutezi din greseala ,
poti sa te ineci in timp ce iei cina in oras ! etc... ,stiti
cum e cu faza aia
"De ce ti-e frica nu scapi ! "
Cand circuli pe carosabil automat esti obligat
sa respecti regulile de circulatie ! Daca le
respecti nu patesti nimic ! Aaa… aproape nimic, luand in calcul ca altii nu
respecta regulile elementare de circulatie si restul categoriilor de
participanti la trafic.
* Semnalizeaza cand schimbi banda de
mers sau vrei sa intri pe o straduta .
* Fii in "alerta " tot timpul ,
gandeste tu in locul soferilor si pietonilor, mai bine previi, ca vorba aia la
noi mori cu dreptatea in mana.
* Intotdeauna sa aveti contact vizual
cu soferii , sa va intelegeti din priviri (ajuta foarte mult ).
* Seara/noapte sunteti obligati sa aveti
bicicleta dotata cu Far/Stop si /sau vesta reflectorizanta !
În timp ce, în Bucureşti si
Timisoara, s-au cheltuit sume foarte mari pe pistele în mare parte inutile
trasate pe trotuare, sibienii au decis că locul acestor piste este direct pe
străzi.
Uite domnle’ om cu cap “ Primarul Sibiului, Klaus Johannis, a spus
că nu susţine ideea trasării pistelor pe trotuar. "Sunt multe accidente
între bicicliști și pietoni (în aceste cazuri – n.r.). În special persoanele în
vârstă, care nu sunt întotdeauna atente la aceste piste, pot fi
accidentate" “
Pistele pe carosabil sunt practice
,biciclistul poate pedala fara oprire la fiecare trotuar ,stalp , jardiniera,
statie de autobus, pieton , masina parcata neregulamentar .
O pista standard cu un singur sens ar trebui
sa aiba latimea minima de 1,5 metri si minim 2,5 metri pentru dublu sens
,pentru ca biciclistul sa poata pedala confortabil si sa se poata depasi un alt
biciclist unde e cazul !
O alta problema foarte grava la “pistele “
din Timisoara este vopseaua aia verde de 2 bani care pe timp de ploaie e “arma alba” …. foarte multi biciclisti au
picat victime acestor piste !
In orasele civilizate, oamenii au
posibilitatea să se deplaseze în 4 moduri: pe jos, cu bicicleta, cu transportul
public sau cu autoturismul. Ar trebui ca şi edilii din Bucureşti să ofere
oamenilor posibilitatea să aleagă modul de transport. Însă lipsa benzilor
dedicate transportului public, trotuarele ocupate şi lipsa infrastructurii
pentru biciclete obligă oamenii să utilizeze cel mai ineficient mod de
transport: autoturismul.
Numarul
biciclistilor creste odata cu numarul de piste “construite” ca la carte.
In timp ce prea "iubibili" nostri edili aleg sa faca pasaje sub/supraterane si sa ingusteze si mai mult deja trotuarele super inguste si mai grav sa taie din ce in ce mai multi copaci in orase , in celebrul Amsterdam sau in Copenhaga se construiesc pasaje pentru biciclisti si autostrazi dedicate lor .
In timp ce prea "iubibili" nostri edili aleg sa faca pasaje sub/supraterane si sa ingusteze si mai mult deja trotuarele super inguste si mai grav sa taie din ce in ce mai multi copaci in orase , in celebrul Amsterdam sau in Copenhaga se construiesc pasaje pentru biciclisti si autostrazi dedicate lor .
În Salzburg,
Austria, în perioada 1992-2004 numărul de accidente a scazut cu 40% în timp de
traficul bicicliştilor a crescut cu 40%.
Dar care este
situaţia în Râmnicu Vâlcea şi Sibiu, singurele oraşe din România care au benzi
pentru biciclete exclusiv pe carosabil ? Ei bine, în toţi aceşti ani niciun om
nu a murit în vreun accident asociat cu marcajele pentru biciclişti.
Dar studiile relizate la nivelul Uniunii Europene arată că traficul rutier omoară în mai multe feluri. Accidentele reprezintă doar 10% din cauzele deceselor. De 3 ori mai mulţi oameni mor din cauza poluării. Iar bolile asociate lipsei activităţilor fizice omoară de 6 ori mai mulţi oameni.
Dar studiile relizate la nivelul Uniunii Europene arată că traficul rutier omoară în mai multe feluri. Accidentele reprezintă doar 10% din cauzele deceselor. De 3 ori mai mulţi oameni mor din cauza poluării. Iar bolile asociate lipsei activităţilor fizice omoară de 6 ori mai mulţi oameni.
Cum ? Poluarea
omoară ? DA OMOARA !
"O problema
importantă o reprezintă particulele cu diametrul aerodinamic mai mic de 10
micrometri, care trec prin nas si gât şi pătrund în alveolele pulmonare
provocând inflamaţii si intoxicări. Sunt afectate în special persoanele cu boli
cardiovasculare şi respiratorii, copiii, vârstnicii si astmaticii. Copiii cu
vârsta mai mică de 15 ani inhalează mai mult aer, şi în consecinţă mai mulţi
poluanţi. Ei respiră mai repede decât adulţii şi tind să respire mai mult pe
gură, ocolind practic filtrul natural din nas. Sunt în mod special vulnerabili
, deoarece plămânii lor nu sunt dezvoltaţi, iar ţesutul pulmonar care se
dezvoltă în copilărie este mai sensibil. Poluarea cu pulberi înrăutăţeşte
simptomele astmului, respectiv tuse, dureri în piept şi dificultăţi
respiratorii. Expunerea pe termen lung la o concentraţie scazută de pulberi
poate cauza cancer şi moartea prematură." Această descriere ar trebui să
dea de gândit, nu-i aşa ?
"Fragmente din articol preluate de pe Adevarul.ro "
Aici aveti filmari cu pistele de biciclete din Timisoara , viata de zi cu zi a biciclistului Timisorean.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu